Rezumat
Oricare ar fi lucrul care se impotriveste lui Hristos – umanismul, islamismul, budismul, hinduismul, miscarea New Age, etc. – o cale de rastunare a lui (2 Corinteni 10:5) este sa aratam ca punctul lor de vedere asupra inceputurilor (spre deosebire de Geneza) nu se potriveste cu realitatea. „Numele meu este Mohamed”, a spus un tanar unei colege de la o universitate din Australia. „Mohamed?”, a intrebat ea, „Unde am mai auzit numele asta?”
Dupe ce el, musulman fiind, a explicat ca Mohamed [1] este numele „Marelui Profet” al Islamului, tanara, crescuta intr-o familie de crestini practicanti, a intrebat despre diferentele dintre islamism si crestinism.
Tanaral musulman i-a spus ca probabil cea mai mare diferenta este urmatoarea: Coranul [2] vorbeste despre Isus ca despre un profet – cu siguranta nu il numeste Fiul lui Dumnezeu.
In acea seara, studenta australiana i-a spus tatalui sau despre intalnirea cu acel tanar si i-a pus urmatoarea intrebare: „Tata, m-am gandit... trupurile noastre sunt necurate! De ce Dumnezeu, care este curat, s-ar fi intinat prin coborarea pe Pamant luand trup de om?”
Tatal sau nefiind in stare sa-i ofere un raspuns satisfacator, ea a intors spatele bisericii din care venea, s-a convertit la Islamism, iar mai tarziu s-a casatorit cu un musulman [3].
Pentru a putea da raspuns unei astfel de intrebari e nevoie doar de o intelegere primara a ispasirii. Pentru mantuire este nevoie de un „ultim Adam” de sacrificiu (1 Corinteni 15:45) al carui sange sa fie varsat, unul care sa fie un descendent din punct de vedere fizic din primul Adam si totusi fara pacat. Acest lucru putea avea loc doar prin Dumnezeu facut om, Isus Hristos (Evrei 9:12,22). Observati, totusi, ca toate acestea sunt construite pe adevarurile de baza din Geneza despre primul Adam prin care a intrat pacatul si moartea in lume, si despre prima varsare de sange pentru ca pacatul sa fie iertat (Geneza 3:21). Confuzia crescanda din biserici, cauzata de compromisurile cu evolutionismul (care, prin asezarea suferintei, a mortii si a varsarii de sange inainte de Adam, discrediteaza aceste adevaruri) este una din cauzele majore pentru care multi din crestinii de astazi nu pot da raspunsuri rezonabile la intrebarile referitoare la lucrurile de baza ale Evangheliei (incalcand 1 Petru 3:15). Aceasta face ca tinerii din biserici sa fie vulnerabili si purtati de vanturile de invatatura ale doctrinelor false (Efeseni 4:14).
Dupa 11 Septembrie 2001, aparitia crescanda a islamismului in mass-media si in declaratiile publice ai multor lideri guvernamentali (si ai multor biserici) conform carora islamismul este o „mare” religie, a ridicat probabil multe intrebari in mintile multor tineri din biserici.
De exemplu: „Evreii, crestinii si musulmanii se inchina aceluiasi Dumnezeu?” si „Ce are de spus Coranul despre Biblie?”
Multi comentatori crestini au cautat sa atraga atentia asupra diferentelor doctrinare fundamentale dintre Coran si Biblie (vezi mai jos), dar putini oameni sunt constienti de felul in care cartea sfanta musulmana contrazice puternic relatarea biblica despre originea noastra.
Creatia, Caderea, Potopul si Turnul Babel
Geneza ne pune la dispozitie o descriere unitara a creatiei, pe cand Coranul nu. In schimb, pasaje fragmentate sunt raspandite in multe dintre 114 cele capitole din Coran („Sura”). Tabelele (de mai jos) incearca sa puna fata in fata aceste fragmente pentru a crea o imagina mai clara asupra lucrurilor pe care le spune Coranul, comparativ cu Biblia. Multele contradictii subliniate in aceste tabele demoleaza cu siguranta orice argument conform caruia „revelatia” data lui Mohamed nu este o stalcire a istoriei iudeo-crestine, ci se construieste pe ea.
De exemplu, in relatarea din Coran ni se spune ca lui Adam i s-a interzis sa mearga chiar si doar in apropierea Pomului interzis, in timp ce in Geneza gasim scris ca Dumnezeu i-a interzis lui Adam sa manance din roadele lui (vezi Tabelul 2). (Omul a fost pus in gradina sa aibe grija de ea (Geneza 2:15), ceea ce inseamna ca Adam trebuia sa aiba acces la fiecare pom pentru a-l curata, de exemplu.) E interesant de observat ca Biblia relateaza ca Eva, care a fost amagita (1 Timotei 2:14), a interpretat gresit instructiunea lui Dumnezeu si a inteles ca a nu manca din fructele acelui pom inseamna de asemenea sa nu le atinga (Geneza 3:3). Totusi punctul de vedere distorsionat al Evei, evident gresit, este infatisat ca si adevar in Coran.
Relatarea biblica despre creatie are mai mult sens in lumea de azi decat Coranul – de exemplu, prezenta pacatului, a violentei, a mortii si originea limbilor (concomitent cu diferentele „rasiale” minore). Biblia explica de ce intreaga creatie geme in lanturile pacatului (Romani 8:19-22). In contrast, Coranul il face responsabil pe Dumnezeu pentru moarte si suferinta (vezi Tabelul 1 si 2), in acord cu perspectivele crestinilor evolutionisti si ale religiilor orientale.
Coranul si evolutia
O data cu adoptarea din ce in ce mai mult a programei scolare care contine invatatura evolutionista, unii lideri si oameni de stiinta musulmani au inceput sa recunoasca amenintarea la care era supus islamismul de catre un val de gandire evolutionista. Ei au ripostat fie prin atacarea evolutionisimului, fie, de cele mai multe ori, prin contopirea lui cu islamismul. 1. Creationistii islamici
Musulmanii creationisti sustin ca „Aceasta teorie [a evolutiei] si Coranul sfant sunt in conflict direct si nu exista nici o compatibilitate intre cele doua doua. [4]”. New Scientist scria despre cartile creationistilor islamici in care sunt citati si copiati creationistii crestini, referintele biblice fiind insa sterse [5].2. Evolutionistii islamici
Musulmanii care cred in evolutionism se pare ca sunt mult mai numerosi, si mai sonori, decat musulmanii creationisti.Ei au un avantaj strategic substantial care consta tocmai in faptul ca Coranul este atat de vag, nebulos si aparent deschis la interpretari variate [6]. Ei isi gasesc placerea in a sublinia, in schimb, ca „nu exista absolut nici un fel de ambiguitate in descrierea biblica despre creatia care a avut loc in sase zile, urmata de o zi de odihna, sabatul, corespunzand zilelor saptamanii”[7]. Acesti musulmani care cocheteaza cu evolutionismul sunt de neclintit in credinta lor ca „zilele” creatiei in Coran „inseamna de fapt „perioade foarte lungi de timp, sau ani, sau ere”?”. [7]
Apologetii musulmani scot in evidenta cu voiosie faptul ca Coranul este compatibil cu evolutionsimul in timp ce Biblia nu este, de exemplu: „Nici aici nici nicaieri in Sfantul Coran nu se spune ca Adam a fost primul om sau ca Dumnezeu nu a creat altceva inainte de Adam, nici ca Adam ar fi trait sau ca omul a fost creat, sau ca pamantul a fost facut doar cu 6000 de ani in urma [8,9].” Musulmanii evolutionisti exploateaza de asemenea detaliile explicite din Biblie despre Potop. Ei spun ca din moment ce Biblia spune clar ca a existat o inundatie globala recenta, pe cand „stiinta” spune ca nu a existat, Biblia este gresita si se confirma inca o data ca Coranul are dreptate! [10] Unele carti musulmane afirma chiar ca in Coran se arata ca Allah i-a revelat lui Mohamed detalii despre „big bang”, despre universul antic si evolutionsim cu mult inainte ca oamenii de stiinta sa inceapa sa „descopere” astfel de „lucruri”. [11]
Constientizarea crestinilor
In acelasi fel in care faptul ca suntem constienti de provocarile pe care le aduce evolutionismul credintei noastre ne ajuta sa ne pregatim raspunsurile [12], trebuie sa fim de asemenea constienti despre ce spun de fapt alte religii, inclusiv islamismul, pentru a fi gata sa raspundem intrebarilor puse de copiii nostri [13]. Atunci cand cineva da invatatura care contrazice Biblia ni se porunceste sa ne opunem in mod activ unor astfel de idei (2 Corinteni 10:5). Crestinii au nevoie sa fie gata sa-i ghideze pe tineri prin „criza intelectuala a credintei” cu care multi dintre ei se confrunta in anii tineretii – fie din cauza expunerii la invataturile care au la baza evolutionismul, fie altor religii.Stiind ca Cuvantul lui Dumnezeu explica exact cum este lumea in care traim, dincolo de toate ideile care i se opun, nu numai ca ne intareste credinta ci ne si da increderea sa ii intampinam cu dragoste pe cei care reprezinta o provocare – chiar si pe musulmani.
Putem folosi Geneza pentru a ajunge la musulmani?
La fel cum Apostolul Pavel a folosit invatatura ateniana pentru a-i atrage pe ascultatorii greci la adevarul Evangheliei (Faptele Apostolilor 17:22-23,28), si crestinii pot folosi abordari similare atunci cand stau de vorba cu musulmani. Se poate aminti de exemplu unui musulman ca in Coran spune ca Scripturile Iudeilor si ale Crestinilor au fost date de Dumnezeu, Coran 2:87 – „I-am daruit lui Moise cartea si am facut sa-i urmeze alti trimisi. I-am dat lui Isus, fiul Mariei, semnele deslusite si l-am intarit cu duhul sfant”. In mod similar in Coran 6:91, Cartea data lui Moise este descrisa ca „o lumina si indrumare pentru oameni...”.Atunci de ce sunt atat de multe diferente ireconciliabile intre Geneza 1-11 si Coran? Un musulman ar putea spune ca copiile Bibliei din ziua de azi au fost modificate. Dar manuscriptele biblice timpurii (de exemplu, cele aflate in British Museum [14]) dateaza dinainte de Mohamed, demonstrand caracterul demn de incredere al copiilor din ziua de azi.
O provocare in plus pentru musulmani ar fi cea referitoare la prezenta mortii, a suferintei, a durerii, etc., in lume. Urmariti urmatorul schimb de cuvinte dintre gazda de la un post de televiziune american, Larry King, si un profesor de teologie de la Universitatea islamica din Georgetown, Maysam Al- Faruqi:
KING: Maysam, daca crezi in rai si paradis, atunci e bine sa mori?
AL-FARUQI: Absolut. Iar moartea este un proces perfect natural, este sfarsitul lucrurilor.
KING: Atunci de ce o tratam ca ceva atat de tragic?
AL-FARUQI: Ei bine, mai este durerea... [15]
Asadar daca acest musulman (de asemenea adept al evolutionismului teistic) vede moartea ca ceva „perfect natural”, atunci de ce sa fi trist sau sa bocesti la moartea cuiva drag? Raspunsul profesorului islamic, „Ei bine, mai este durerea...” atrage dupa sine intrebarea: „Asadar durerea si suferinta sunt de asemenea ceva natural in creatia buna (Coran 32:7) a lui Dumnezeu?” Cu siguranta, musulmanii nu au un raspuns satisfacator.
Dar Biblia explica ca moartea, violenta, durerea si pacatul au intrat intr-o lume perfecta ca si rezultat al pacatului lui Adam din gradina Edenului (Geneza 2:17, 3:19; Romani 5:12-17; 8:19-22, 1 Corinteni 15:21-22). Din fericire aceasta situatie este doar temporara, deoarece Dumnezeu l-a dat pe Fiul Sau, Isus Hristos, a doua Persoana din Trinitate, pentru ca toti cei ce cred in El sa poate privi la restaurarea viitoare, la o lume in care „nu va mai fi moarte, bocet, planset sau durere”, adica nimic din blestemul din Genesa (Ioan 1:18, 3:16, Faptele Apostolilor 3:21, Apocalipsa 21:4, 22:3)
Diferente cheie intre Biblie si Coran
Tabel 2. Coruperea (Caderea omului)
Referinte pentru Tabelul 2. |
Tabel 3. Catastrofa (Potopul lui Noe)
Referinte la Tabelul 3. |
Tabel 4. Confuzia (Originea limbilor)
|
O divinitate foarte diferitaNe-ar lua multe pagini daca am enumera toate exemplele in care Coranul contrazice Biblia. Dar urmatoarele exemple sunt de ajuns ca sa arate in ce fel invatatura Coranului este absolut incompatibila cu Biblia:
Referinte si note
|
In concluzie
Musulmanii sustin ca ei il respecta pe Isus si alte personaje biblice, ceea ce i-a facut pe multi sa creada ca islamismul este o revelatie „suplimentara” data de Creator, avand fundatie biblica. Cu toate acestea, diferentele dintre Coran si Biblie sunt majore, incepand cu istoria fundamentala din Geneza, pe care se bazeaza Evanghelia. Aceasta dovada este in concordanta cu afirmatia conform careia Biblia este revelatia adevarata, unica a Creatorului, iar Coranul, in ciuda unor asemanari superficiale, este o abatere radicala de la invatatura Bibliei. Biblia ne invata despre un Dumnezeu al dragostei pentru care moartea si suferinta nu au facut parte din creatia originala; pacatul a facut ca lumea sa decada din perfectiunea initiala. In schimb, in acord cu coruperea teista evolutionista a doctrinei biblice, Coranul vede moartea si suferinta ca facand parte din creatie, ca pe un mod natural in care au loc lucrurile. Nu e de mirare, asadar, ca viziunea islamica asupra lumii duce la o intelegere total diferita a naturii lui Dumnezeu, a umanitatii, a mantuirii si a lumii in general. Acest lucru afecteaza nu doar pozitia individului, ci culturile in totalitate.
Referinte si note
- Scriere alternativa: „Mohamed”. Am folosit aici scrierea traducerii din 1935 a lui Yusuf Ali a Coranului de pe CD-ul Cuvantul, Biblia Online
- Scriere alternativa: Qur’an (de asemenea: Quran, Qur-an)
- Desi se bazeaza vag pe un program de dezbateri la ABC Radio (Australia), 19 martie 2001, povesti similare sunt din abundenta in ziua de azi.
- Seicul Mohammed Shihabuddin Nadvi, Evolutionsim sau creationism?
, 21 noiembrie 2001 - Mackenzie, D., Selectie nenaturala, New Scientist 166(2235):34–39, 2000
- Coranul poate acomoda de asemenea diferite puncte de vedere in alte domenii. Musulmanii dornici sa promoveze islamismul ca si o religie a „pacii” au citat public doar pasaje din Coran care aparent vorbesc frumos despre non-musulmani, ignorand acele pasaje care le poruncesc musulmanilor sa poarte „jihad” [razboi] impotriva lor.
- Crearea cerului si pamantului: diferente si asemanari cu descrierea biblica,
, 16 noiembrie 2001 - Maulvi Muhammad Ali, Coranul Sfant, care contine textul in araba cu traducere si comentarii in engleza. Editia a 3-a, Ahmadiyya Anjuman-I-Ishaat-I-Islam, Lahore, Punjab, India, p. 24 (nota de subsol 52), 1935.
- Geneza este considerata „mit” de unii musulmani. Perspectiva islamica asupra creatiei,
, 21 noiembrie 2001 - De exemplu: Este Coranul salvatorul Biblie?
, 4 Decembrie 2001. - De exemplu: Bucaille, M., Coranul si stiinta,
, 16 noiembrie 2001. - Ham, K., Am Biblia – ce pot sa-mi doresc mai mult? Creation 15(2):28–30, 1993
- O resursa foarte importanta este Gitt, W., Cum ramane cu celelalte religii? CLV press, Bielefeld, Germania, 1994
- Manuscrisele timpurii ale Bibliei,
, 11 Decembrie 2001. - Weekend la CNN cu Larry King,
, 11 Decembrie 2001 (difuzat 1 December 2001).
Imi pare rau ca am pierdut timpul sa citesc acest articol ca sa constat ca tot ceea ce faceti este sa instigati. Coranul si Biblia, ambele instiga la violenta si moarte, in esenta lumea are la baza omorurile( sa ne amintim de perioada Cruciadelor). Daca vreti sa fim ( crestinii) altceva at. comportaamentul si modul de interpretare tb sa conduca la pace si iubire, desi descopar ca toate duc la aceleasi lucruri = moarte si violenta. Cat despre relatarile d-voastra despre Coran, par ft interesante si mult mai logice. Va multumesc, o sa incep sa citesc Coranul !
RăspundețiȘtergereEste alegerea dumneavoastra ce alegeti sa cititi, toti beneficiem de liberul arbitru.
ȘtergereSunt de acord si cu afirmatia dumneavoastra despre cum ar trebui sa fie crestinii, din pacate, si aici iar sunt de acord cu dumneavoastra, foarte putini din cei care isi asuma un astfel de nume ii si fac cinste. De multe ori crestin inseamna ca ai fost botezat, undeva in primii ani de viata, si in rest faci cum te taie capul, mai trecand eventual ocazional pe la biserica, pentru a "spala" din pacate. Desi gresita, aceasta viziune pare a fi predominanta in ziua de astazi.
Iar in legatura cu Cruciadele, iarasi sunt de acord cu dumneavoastra, acelea au fost razboie care cautau sa extinda zona de influenta a unor stat, deformate expeditii de jaf, ascunse sub o "cauza nobila". Si nu cred ca este singurul exemplu de acest fel, chiar in zilele noastre vedem un razboi similar, care urmareste tot detinerea controlului strategic in anumite zone, deghizat sub cauza unui razboi pentru libertate, "impotriva terorii".
Daca vreti, putem purta o discutie pe aceasta tema, insa a il responsabiliza pe Dumnezeu pentru ceea ce fac unii oameni, care au liberul arbitru si deci sunt stapani pe actiunile lor, mi se pare incorect. Oricine poate pretinde lucreaza pentru Dumnezeu, asa cum oricine poate pretinde ca in numele dumneavoastra a comis o crima, fara sa va fi consultat inainte. Ati fi dumneavoastra responsabila de acea crima?