joi, 26 august 2010

Coranul vs. Geneza

Rezumat

Oricare ar fi lucrul care se impotriveste lui Hristos – umanismul, islamismul, budismul, hinduismul, miscarea New Age, etc. – o cale de rastunare a lui (2 Corinteni 10:5) este sa aratam ca punctul lor de vedere asupra inceputurilor (spre deosebire de Geneza) nu se potriveste cu realitatea.
 „Numele meu este Mohamed”, a spus un tanar unei colege de la o universitate din Australia. „Mohamed?”, a intrebat ea, „Unde am mai auzit numele asta?”
Dupe ce el, musulman fiind, a explicat ca Mohamed [1] este numele „Marelui Profet” al Islamului, tanara, crescuta intr-o familie de crestini practicanti, a intrebat despre diferentele dintre islamism si crestinism.
Tanaral musulman i-a spus ca probabil cea mai mare diferenta este urmatoarea: Coranul [2] vorbeste despre Isus ca despre un profet – cu siguranta  nu il numeste Fiul lui Dumnezeu.
In acea seara, studenta australiana i-a spus tatalui sau despre intalnirea cu acel tanar si i-a pus urmatoarea intrebare: „Tata, m-am gandit... trupurile noastre sunt necurate! De ce Dumnezeu, care este curat, s-ar fi intinat prin coborarea pe Pamant luand trup de om?”
Tatal sau nefiind in stare sa-i ofere un raspuns satisfacator, ea a intors spatele bisericii din care venea, s-a convertit la Islamism, iar mai tarziu s-a casatorit cu un musulman [3].
Pentru a putea da raspuns unei astfel de intrebari e nevoie doar de o intelegere primara a ispasirii. Pentru mantuire este nevoie de un „ultim Adam” de sacrificiu (1 Corinteni 15:45) al carui sange sa fie varsat, unul care sa fie un descendent din punct de vedere fizic din primul Adam si totusi fara pacat. Acest lucru putea avea loc doar prin Dumnezeu facut om, Isus Hristos (Evrei 9:12,22). Observati, totusi, ca toate acestea sunt construite pe adevarurile de baza din Geneza despre primul Adam prin care a intrat pacatul si moartea in lume, si despre prima varsare de sange pentru ca pacatul sa fie iertat (Geneza 3:21). Confuzia crescanda din biserici, cauzata de compromisurile cu evolutionismul (care, prin asezarea suferintei, a mortii si a varsarii de sange inainte de Adam, discrediteaza aceste adevaruri) este una din cauzele majore pentru care multi din crestinii de astazi nu pot da raspunsuri rezonabile la intrebarile referitoare la lucrurile de baza ale Evangheliei (incalcand 1 Petru 3:15). Aceasta face ca tinerii din biserici sa fie vulnerabili si purtati de vanturile de invatatura ale doctrinelor false (Efeseni 4:14).
Dupa 11 Septembrie 2001, aparitia crescanda a islamismului in mass-media si in declaratiile publice ai multor lideri guvernamentali (si ai multor biserici) conform carora islamismul este o „mare” religie, a ridicat probabil multe intrebari in mintile multor tineri din biserici.
De exemplu: „Evreii, crestinii si musulmanii se inchina aceluiasi Dumnezeu?” si „Ce are de spus Coranul despre Biblie?”
Multi comentatori crestini au cautat sa atraga atentia asupra diferentelor doctrinare fundamentale dintre Coran si Biblie (vezi mai jos), dar putini oameni sunt constienti de felul in care cartea sfanta musulmana contrazice puternic relatarea biblica despre originea noastra.

Creatia, Caderea, Potopul si Turnul Babel

Geneza ne pune la dispozitie o descriere unitara a creatiei, pe cand Coranul nu. In schimb, pasaje fragmentate sunt raspandite in multe dintre 114 cele capitole  din Coran („Sura”). Tabelele (de mai jos) incearca sa puna fata in fata aceste fragmente pentru a crea o imagina mai clara asupra lucrurilor pe care le spune Coranul, comparativ cu Biblia.
Multele contradictii subliniate in aceste tabele demoleaza cu siguranta orice argument conform caruia „revelatia” data lui Mohamed nu este o stalcire a istoriei iudeo-crestine, ci se construieste pe ea.
De exemplu, in relatarea din Coran ni se spune ca lui Adam i s-a interzis sa mearga chiar si doar in apropierea Pomului interzis, in timp ce in Geneza gasim scris ca Dumnezeu i-a interzis lui Adam sa manance din roadele lui (vezi Tabelul 2). (Omul a fost pus in gradina sa aibe grija de ea (Geneza 2:15), ceea ce inseamna ca Adam trebuia sa aiba acces la fiecare pom pentru a-l curata, de exemplu.) E interesant de observat  ca Biblia relateaza ca Eva, care a fost amagita (1 Timotei 2:14), a interpretat gresit instructiunea lui Dumnezeu si a inteles ca a nu manca din fructele acelui pom inseamna de asemenea sa nu le atinga (Geneza 3:3). Totusi punctul de vedere distorsionat al Evei, evident gresit, este infatisat ca si adevar in Coran.
Relatarea biblica despre creatie are mai mult sens in lumea de azi decat Coranul – de exemplu, prezenta pacatului, a violentei, a mortii si originea limbilor (concomitent cu diferentele „rasiale” minore). Biblia explica de ce intreaga creatie geme in lanturile pacatului (Romani 8:19-22). In contrast, Coranul il face responsabil pe Dumnezeu pentru moarte si suferinta (vezi Tabelul 1 si 2), in acord cu perspectivele crestinilor evolutionisti si ale religiilor orientale.

Coranul si evolutia

O data cu adoptarea din ce in ce mai mult a programei scolare care contine invatatura evolutionista, unii lideri si oameni de stiinta musulmani au inceput sa recunoasca amenintarea la care era supus islamismul de catre un val de gandire evolutionista. Ei au ripostat fie prin atacarea evolutionisimului, fie, de cele mai multe ori, prin contopirea lui cu islamismul. 

1. Creationistii islamici

Musulmanii creationisti sustin ca „Aceasta teorie [a evolutiei] si Coranul sfant sunt in conflict direct si nu exista nici o compatibilitate intre cele doua doua. [4]”. New Scientist scria despre cartile creationistilor islamici in care sunt citati si copiati creationistii crestini, referintele biblice fiind insa sterse [5].

2. Evolutionistii islamici

Musulmanii care cred in evolutionism se pare ca sunt mult mai numerosi, si mai sonori, decat musulmanii creationisti.
Ei au un avantaj strategic substantial care consta tocmai in faptul ca Coranul este atat de vag, nebulos si aparent deschis la interpretari variate [6]. Ei isi gasesc placerea in a sublinia, in schimb, ca „nu exista absolut nici un fel de ambiguitate in descrierea biblica despre creatia care a avut loc in sase zile, urmata de o zi de odihna, sabatul, corespunzand zilelor saptamanii”[7]. Acesti musulmani care cocheteaza cu evolutionismul sunt de neclintit in credinta lor ca „zilele” creatiei in Coran „inseamna de fapt „perioade foarte lungi de timp, sau ani, sau ere”?”. [7]
Apologetii musulmani scot in evidenta cu voiosie faptul ca Coranul este compatibil cu evolutionsimul in timp ce Biblia nu este, de exemplu: „Nici aici nici nicaieri in Sfantul Coran nu se spune ca Adam a fost primul om sau ca Dumnezeu nu a creat altceva inainte de Adam, nici ca Adam ar fi trait sau ca omul a fost creat, sau ca pamantul a fost facut doar cu 6000 de ani in urma [8,9].” Musulmanii evolutionisti exploateaza de asemenea detaliile explicite din Biblie despre Potop. Ei spun ca din moment ce Biblia spune clar ca a existat o inundatie globala recenta, pe cand „stiinta” spune ca nu a existat, Biblia este gresita si se confirma inca o data ca Coranul are dreptate! [10] Unele carti musulmane afirma chiar ca in Coran se arata ca Allah i-a revelat lui Mohamed detalii despre „big bang”, despre universul antic si evolutionsim cu mult inainte ca oamenii de stiinta sa inceapa sa „descopere” astfel de „lucruri”. [11]

Constientizarea crestinilor

In acelasi fel in care faptul ca suntem constienti de provocarile pe care le aduce evolutionismul credintei noastre ne ajuta sa ne pregatim raspunsurile [12], trebuie sa fim de asemenea constienti despre ce spun de fapt alte religii, inclusiv islamismul, pentru a fi gata sa raspundem intrebarilor puse de copiii nostri [13]. Atunci cand cineva da invatatura care contrazice Biblia ni se porunceste sa ne opunem in mod activ unor astfel de idei (2 Corinteni 10:5). Crestinii au nevoie sa fie gata sa-i ghideze pe tineri prin „criza intelectuala a credintei” cu care multi dintre ei se confrunta in anii tineretii – fie din cauza expunerii la invataturile care au la baza evolutionismul, fie altor religii.
Stiind ca Cuvantul lui Dumnezeu explica exact cum este lumea in care traim, dincolo de toate ideile care i se opun, nu numai ca ne intareste credinta ci ne si da increderea sa ii intampinam cu dragoste pe cei care reprezinta o provocare – chiar si pe musulmani.

Putem folosi Geneza pentru a ajunge la musulmani?

La fel cum Apostolul Pavel a folosit invatatura ateniana pentru a-i atrage pe ascultatorii greci la adevarul Evangheliei (Faptele Apostolilor 17:22-23,28), si crestinii pot folosi abordari similare atunci cand stau de vorba cu musulmani. Se poate aminti de exemplu unui musulman ca in Coran spune ca Scripturile Iudeilor si ale Crestinilor au fost date de Dumnezeu, Coran 2:87 – „I-am daruit lui Moise cartea si am facut sa-i urmeze alti trimisi. I-am dat lui Isus, fiul Mariei, semnele deslusite si l-am intarit cu duhul sfant”. In mod similar in Coran 6:91, Cartea data lui Moise este descrisa ca „o lumina si indrumare pentru oameni...”.
Atunci de ce sunt atat de multe diferente ireconciliabile intre Geneza 1-11 si Coran? Un musulman ar putea spune ca copiile Bibliei din ziua de azi au fost modificate. Dar manuscriptele biblice timpurii (de exemplu, cele aflate in British Museum [14]) dateaza dinainte de Mohamed, demonstrand caracterul demn de incredere al copiilor din ziua de azi.
O provocare in plus pentru musulmani ar fi cea referitoare la prezenta mortii, a suferintei, a durerii, etc., in lume. Urmariti urmatorul schimb de cuvinte dintre gazda de la un post de televiziune american, Larry King, si un profesor de teologie de la Universitatea islamica din Georgetown, Maysam Al- Faruqi:
KING: Maysam, daca crezi in rai si paradis, atunci e bine sa mori?
AL-FARUQI: Absolut. Iar moartea este un proces perfect natural, este sfarsitul lucrurilor.
KING: Atunci de ce o tratam ca ceva atat de tragic?
AL-FARUQI: Ei bine, mai este durerea... [15]
Asadar daca acest musulman (de asemenea adept al evolutionismului teistic) vede moartea ca ceva „perfect natural”, atunci de ce sa fi trist sau sa bocesti la moartea cuiva drag? Raspunsul profesorului islamic, „Ei bine, mai este durerea...” atrage dupa sine intrebarea: „Asadar durerea si suferinta sunt de asemenea ceva natural in creatia buna (Coran 32:7) a lui Dumnezeu?” Cu siguranta, musulmanii nu au un raspuns satisfacator.
Dar Biblia explica ca moartea, violenta, durerea si pacatul au intrat intr-o lume perfecta ca si rezultat al pacatului lui Adam din gradina Edenului (Geneza 2:17, 3:19; Romani 5:12-17; 8:19-22, 1 Corinteni 15:21-22). Din fericire aceasta situatie este doar temporara, deoarece Dumnezeu l-a dat pe Fiul Sau, Isus Hristos, a doua Persoana din Trinitate, pentru ca toti cei ce cred in El sa poate privi la restaurarea viitoare, la o lume in care „nu va mai fi moarte, bocet, planset sau durere”, adica nimic din blestemul din Genesa (Ioan 1:18, 3:16, Faptele Apostolilor 3:21, Apocalipsa 21:4, 22:3)

Diferente cheie intre Biblie si Coran

Tabel 1. Creatia

Biblia spune:
Coranul spune:
Omul a fost creat pe Pamant, in gradina Edenului (Geneza 2:8)
Omul a fost creat in paradis („janna”) [1], nu pe pamant (primul cuplu a fost alungat mai tarziu pe pamant, Coran 2:36)
Biblia descrie in mod clar ce a fost creat in fiecare zi din saptamana creatiei. Teoria „Big Bang-ului” este exclusa tocmai prin aceasta secventa (de exemplu: pamantul a fost inainte sa fie soarele)
Nu exista detalii clare din fiecare zi a creatiei. Exista doar o pomenire vaga a catorva zile in 49:9-12 [2]
Creatia a avut loc in 6 zile care in mod evident sunt zilele de rotatie ale pamantului (circa 24 ore)
Creatia a vut loc in 6 „zile” [2] dar aceste zile se pot interpreta usor ca reprezentand „milioane de ani” (vezi textul principal)
Oamenii si animalele au fost create sa fie vegetariene (Geneza 1:29-30). Nu a existat moarte sau suferinta in creatia originala
Carnivorii (care au cauzat moarte si suferinta) au fost de la inceput parte integranta din pamantul creat. Coranul (6:142, 16:5, 40:79) spune ca vitele au fost create pentru ca sa fie mancate de om.
Omul a fost creat in pielea goala (dar nu ii era rusine – Geneza 2:25)
Coranul vorbeste despre goliciunea lui Adam care le-a devenit evidenta dupa ce au pacatuit (20:121, de asemenea si in 7:22), cu toate acestea se vorbeste si despre faptul ca purtau un fel de vesminte inainte de Cadere (Coran 7:27 [3])
Toate lucrurile au fost create prin Hristos si pentru Hristos. El exista dinainte de Creatie (Geneza 1:26, 3:22, 11:7; Mica 5:2, Ioan 1:1-3, 10; 3:13; 6:62; 8:35,58; 17:5,24; Romani 11:36; 1 Corinteni 8:6; Coloseni 1:16-17, Evrei 1:2)
Isus Hristos este o fiinta creata. Coran 3:59 „Isus este asemenea lui Adam, pe care el l-a facut din lut...”

Referinte si note pentru Tabelul 1

  1. Niciodata inainte musulmanii nu au pus la indoiala faptul ca janna despre care se vorbeste in Coran („paradis”), in care omul a fost creat, nu ar fi pe pamant. Dar presiunile evolutioniste i-a facut pe multi (dar nu pe toti) savanti musulmani din ziua de azi sa afirme ca gradina dinainte de cadere din Coran nu a fost pe pamant.
  2. Unii critici spun despre 41:9-12 ca ofera un total contradictoriu de opt zile, dar apologetii musulmani explica acest lucru prin doua zile concomitente: Coran 41:9-12 „Spune: Oare voi nu credeti in Acela care a creat pamantul in doua zile?... Si el a pus de deasupra lui [a pamantului] munti neclintiti si l-a binecuvantat... pana la patru zile... Si le-a hotarat El sa fie sapte ceruri, in doua zile.
  3.  „O, fii ai lui Adam! Sa nu va amageasca Seitan, asa cum i-a scos pe parintii vostri din rai, dezbracandu-i de vesmintele lor ca sa le arate goliciunile lor!”

Tabel 2. Coruperea (Caderea omului)

Biblia spune:
Coranul spune:
Inainte de a pacatui, Adam si Eva aveau intrare libera la fructele din „Pomul vietii” (Geneza 2:9; 16-17)
 „Pomul vesniciei” (care se spune ca dadea viata vesnica 7:20, comparabil totusi cu Pomul vietii din Biblie) era Pomul interzis (20:120)
Pomul interzis e clar identificat ca fiind „Pomul cunostintei binelui si raului”. „Domnul Dumnezeu a dat omului porunca aceasta: "Poţi să mănânci după plăcere din orice pom din grădină; dar din pomul cunoştinţei binelui şi răului să nu mănânci, căci în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreşit." (Geneza 2:16-17)
Nu se mentioneaza nici un „Pom al cunostintei binelui si raului”. Coran 7:19 „Iar tu, o Adam! Salasluieste tu impreuna cu soata ta in Rai! Mancati voi ori de unde voiti insa nu va apropiati de acest pom caci astfel veti fi dintre cei nelegiuiti!” (De asemenea si 2:34)
Sarpele din Eden (Geneza 3)
In Coran nu se vorbeste de nici un sarpe (in afara de referinta la transformarea toiagului lui Moise in sarpe)
Sarpele a ispitit-o pe Eva, mintind-o ca nu va muri (Geneza 3:1-5) „Hotărât, că nu veţi muri: dar Dumnezeu ştie că, în ziua când veţi mânca din el, vi se vor deschide ochii, şi veţi fi ca Dumnezeu, cunoscând binele şi răul".
Satan i-a ispitit pe Adam si pe sotia sa. Coran 20:120 „Si l-a ispitit pe el Seitan zicandu-i: O, Adam, vrei tu sa-ti arat pomul vesniciei [1] si imparatia care nu piere?”
Coran 7:20-21 „Dar Seitan i-a ispitit... zicand: Domnul vostru nu v-a oprit de la acest pom decat pentru ca voi sa nu deveniti ingeri si sa nu deveniti nemultumitori!”
 „Domnul Dumnezeu a făcut lui Adam şi nevestei lui haine de piele, şi i-a îmbrăcat cu ele.” (Geneza 3:21)
 „Vesmintele” sunt mentionate, dar nu se spune ca ar fi fost din piele (Coran 7:26)
Dupa cadere, Adam si Eva au ramas pe pamant, dar li s-a interzis sa ramana in Eden (Geneza 3:23-24)
Adam si Eva au fost mutati din Paradis (care nu se afla pe pamant) jos pe pamant (7:24, si de asemenea 2:36)
Dupa cadere, omul avea sa se hraneasca de acum cu „multa truda” si (in urma blestemului rostit asupra pamantului) „in sudoarea fetei tale” (Geneza 3:17,19)
Truda si sudoarea faceau parte deja din pamantul creat la inceput. Coran 90:4 „Noi l-am creat pe om spre incercare.”
Moartea este un „dusman” care a intrat in lume dupa ce Adam a pacatuit (Geneza 2:17; 3:19; Romani 5:12, 17:1; 1 Corinteni 15:21-22, 26)
Nu se face referinta la moarte in Coran ca fiind un „dusman” sau orice altceva, decat o parte integranta din pamantul creat la inceput
Pamantul este de acum „blestemat”; intreaga creatie „suspina” acum, in „robia stricaciunii” (Geneza 3:17; Romani 8:20-22, Apocalipsa 22:3)
Aparent, „lucrurile rele” nu sunt o consecinta a caderii omului, ci parte integranta din creatia initiala

Referinte pentru Tabelul 2.

  1. Un comentator musulman, in mod evident incurcat de relatarea din Geneza, scrie ca acest pom este denumit in Biblie ca si „pomul vietii” si „pomul cunostintei binelui si raului”. Mahomed Asad, Mesajul Coranului, Dar al-Andalus Ltd, Gibraltar, p.484 (nota de subsol 106, 1984.)

Tabel 3. Catastrofa (Potopul lui Noe)

Biblia spune:
Coranul spune:
Noe face parte din a zecea generatie de la Adam (Geneza 5:3-32; Luca 3:36-38). Alte genealogii biblice ne permit sa datam potopul ca avand loc cu aproximativ 4300 de ani in urma.
Nu sunt date genealogii clare.
Arca a fost izolata cu „smoala” (probabil rasina de copac [1]- Geneza 6:14)
Arca a fost captusita cu fibre de palmier (Coran 54:13-14)
Biblia ne spune dimensiunile Arcai lui Noe (Geneza 6:14-16)
Nu se mentioneaza marimea Arcai
Durata ploii (40 de zile si nopti), timpul de plutire (150 de zile), durata totala (370 zile) a Potopului (Geneza 7:12, 24; 8:4,14)
Nu este mentionata nicio perioada de timp legata de Potop.
Opt oameni au supravietuit Potopului (1Petru 3:20), adica toata familia lui Noe (Geneza 7:1,7)
Nu este mentionat numarul celor aflati la bord. Coranul sustine ca unul din fiii lui Noe s-a inecat (11:42-43) si lasa un semn de intrebare asupra faptului daca sotia lui Noe a supravietuit (66:10, 11:40) [2]
Omul a primit permisiunea sa manance carne dupa Potop (Geneza 9:3)
Omul a mancat carne pe pamant de la inceput (6:142, 16:5, 40:79)
 „Curcubeul Meu, pe care l-am aşezat în nor, el va sluji ca semn al legământului dintre Mine şi pământ... şi apele nu se vor mai face un potop, ca să nimicească orice făptură.” (Geneza 9:11-17)
Nicaieri in Coran nu este mentionat vreun curcubeu sau semnificatia lui.

Referinte la Tabelul 3.

  1. Walker, T.B., Smoala pentru Arca lui Noe, Creation 7(1):20, 1984
  2. Mohamed Asad, Mesajul Coranului, Dar al-Andalus Ltd, Gibraltar, p. 877 (footnote 21), 1984.

Tabel 4. Confuzia (Originea limbilor)

Biblia spune:  
Coranul spune:
Inainte ca Dumnezeu sa aduca confuzie intre limbi la Turnul Babel, lumea intreaga avea o singura limba si un limbaj comun (Geneza 11:1-9)
Nu se mentioneaza existenta unui limbaj comun sau al Turnului Babel.
Dupa ce au imprastiati la Babel, oamenii s-au adunat pe clanuri si natiuni, fiecare s-a alaturat celor care vorbeau limba lui (Geneza 10:5, 20,31)
Privitor la limbile diferite, Coranul (30:22) spune: „Si printre semnele Lui sunt crearea cerurilor si a pamantului si deosebirea limbilor voastre si culorilor voastre...”

O divinitate foarte diferita

Ne-ar lua multe pagini daca am enumera toate exemplele in care Coranul contrazice Biblia. Dar urmatoarele exemple sunt de ajuns ca sa arate in ce fel invatatura Coranului este absolut incompatibila cu Biblia:
  • Biblia spune ca salvarea vine doar prin Isus Hristos (Ioan 14:6, Faptele Apostolilor 4:12) in timp ce Coranul spune ca doar prin islamism (ascultare de Allah si de profetul sau, Mohamed) poate evita cineva „Focul Arzator” (Coran 3:85; 48:13)
  • Coranul neaga moartea si invierea lui Hristos. Anumite pasaje din Coran (de exemplu 4:155-159) spun ca Allah a facut ca iudeii sa vada cum ca Isus Hristos a fost rastignit – in acelasi timp Allah luandu-l pe Isus in cer.
  • In timp ce Biblia spune ca noi toti ca si urmasi ai lui Adam suntem nascuti cu o natura pacatoasa (Psalm 51:5, Romani 3:23), punctul de vedere musulman este acela ca omul se naste nevinovat [1]. Coranul face referire la pacat ca fiind „dobandit” (4:111, 6:120, 24:11)
  • Coranul neaga faptul ca Dumnezeu este triunic (Tatal, Fiul si Duhul Sfant) [2]. (Musulmanii nu spun Dumnezeu „Tatal”, din cauza ca ei cred ca nici un om nu poate fi „fiul” lui Dumnezeu) „... iar crestinii zic: Mesia este Fiul lui Dumnezeu!... Allah sa-i nimiceasca! Cum se inseala ei departandu-se de Adevar!” (9:30-31)
  • In timp ce Biblia spune ca suntem salvati prin har, prin credinta, „nu prin fape ca sa nu se laude nimeni” (Efeseni 2:8-9), Coranul (23:102-103) ne spune o poveste diferita: „Apoi, cei a caror balanta (de fapte bune) este grea, - vor ajunge la mantuire: Dar cei a caror balanta este usoara, vor fi cei care isi vor pierde sufletele; in Iad vor locui.
  • In timp ce Biblia ii indeamna pe crestini sa mearga „sa faca ucenici din toate neamurile...” (Matei 28:19), lucru care trebuie facut cu „blandete si teama” (1 Petru 3:15) – crestinii nu folosesc armele lumii pentru a predica Evanghelia (2 Corinteni 10:3-5). Dar pentru musulmani exista o abordare foarte diferita descrisa in Coran. De exemplu: „... atunci omorati-i pe idolatri oriunde ii aflati! Prindeti-i, impresurati-i si intindeti-le lor orice cursa! Insa daca ei se caiesc, implinesc Rugaciunea [As-Salat] si achita Dania [Az-Zakat] atunci dati-le lor drumul...” (9:5). Si „... eu voi arunca spaima in inimile celor care nu cred! Loviti-i deci peste gaturi si loviti-i peste toate varfurile degetelor!” (8:12)
  • In timp ce Biblia invata sotii sa nu fie asprii cu sotiile lor si sa le iubeasca cu o iubire jertfitoare asa cum „Hristos a iubit Biserica”, si sa nu se priveze unul pe altul de datoria de soti (1 Corinteni 7:5, Efeseni 5:25, Coloseni 3:19), Coranul (4:34) spune: „Pe acelea [sotii] de a caror neascultare va temeti povatuiti-le, parasiti-le in paturi si loviti-le...”
  • Biblia spune ca Dumnezeu este Dragoste (1 Ioan 4:8,16). Coranul nu spune acest lucru.

Referinte si note

  1. De exemplu: un site musulman  clarifica acest punct de vedere: Al-Kathany, A.H., Adevarul despre pacatul original, www.al-sunnah.com/truth.htm, 1 Noiembrie 2001.
  2. O povestire interesanta despre cum un crestin care vorbea fluent limba araba si era familiar cu gandirea islamica a reusit sa aibe o conversatie cu un musulman egiptean despre baza pentru ideea de Dumnezeu Triunic, vezi: Spiritul Islamului, , 9 Noiembrie 2001

In concluzie

Musulmanii sustin ca ei il respecta pe Isus si alte personaje biblice, ceea ce i-a facut pe multi sa creada ca islamismul este o revelatie „suplimentara” data de Creator, avand fundatie biblica. Cu toate acestea, diferentele dintre Coran si Biblie sunt majore, incepand cu istoria fundamentala din Geneza, pe care se bazeaza Evanghelia. Aceasta dovada este in concordanta cu afirmatia conform careia Biblia este revelatia adevarata, unica a Creatorului, iar Coranul, in ciuda unor asemanari superficiale, este o abatere radicala de la invatatura Bibliei.
Biblia ne invata despre un Dumnezeu al dragostei pentru care moartea si suferinta nu au facut parte din creatia originala; pacatul a facut ca lumea sa decada din perfectiunea initiala. In schimb, in acord cu coruperea teista evolutionista a doctrinei biblice, Coranul vede moartea si suferinta ca facand parte din creatie, ca pe un mod natural in care au loc lucrurile. Nu e de mirare, asadar, ca viziunea islamica asupra lumii duce la o intelegere total diferita a naturii lui Dumnezeu, a umanitatii, a mantuirii si a lumii in general. Acest lucru afecteaza nu doar pozitia individului, ci culturile in totalitate. 

Referinte si note

  1. Scriere alternativa: „Mohamed”. Am folosit aici scrierea traducerii din 1935 a lui Yusuf Ali a Coranului de pe CD-ul Cuvantul, Biblia Online
  2. Scriere alternativa: Qur’an (de asemenea: Quran, Qur-an)
  3. Desi se bazeaza vag pe un program de dezbateri la ABC Radio (Australia), 19 martie 2001, povesti similare sunt din abundenta in ziua de azi.
  4. Seicul Mohammed Shihabuddin Nadvi, Evolutionsim sau creationism? , 21 noiembrie 2001
  5. Mackenzie, D., Selectie nenaturala, New Scientist 166(2235):34–39, 2000
  6. Coranul poate acomoda de asemenea diferite puncte de vedere in alte domenii. Musulmanii dornici sa promoveze islamismul ca si o religie a „pacii” au citat public doar pasaje din Coran care aparent vorbesc frumos despre non-musulmani, ignorand acele pasaje care le poruncesc musulmanilor sa poarte „jihad” [razboi] impotriva lor.
  7. Crearea cerului si pamantului: diferente si asemanari cu descrierea biblica, , 16 noiembrie 2001
  8. Maulvi Muhammad Ali, Coranul Sfant, care contine textul in araba cu traducere si comentarii in engleza. Editia a 3-a, Ahmadiyya Anjuman-I-Ishaat-I-Islam, La­hore, Punjab, India, p. 24 (nota de subsol 52), 1935.
  9. Geneza este considerata „mit” de unii musulmani. Perspectiva islamica asupra creatiei, , 21 noiembrie 2001
  10. De exemplu: Este Coranul salvatorul Biblie?  , 4 Decembrie 2001.
  11. De exemplu: Bucaille, M., Coranul si stiinta, , 16 noiembrie 2001.
  12. Ham, K., Am Biblia – ce pot sa-mi doresc mai mult? Creation 15(2):28–30, 1993
  13. O resursa foarte importanta este Gitt, W., Cum ramane cu celelalte religii? CLV press, Bielefeld, Germania, 1994
  14. Manuscrisele timpurii ale Bibliei, , 11 Decembrie 2001.
  15. Weekend la CNN cu Larry King, , 11 Decembrie 2001 (difuzat 1 December 2001).

Tradus cu acordul autorului. Originalul aici.

2 comentarii:

  1. Imi pare rau ca am pierdut timpul sa citesc acest articol ca sa constat ca tot ceea ce faceti este sa instigati. Coranul si Biblia, ambele instiga la violenta si moarte, in esenta lumea are la baza omorurile( sa ne amintim de perioada Cruciadelor). Daca vreti sa fim ( crestinii) altceva at. comportaamentul si modul de interpretare tb sa conduca la pace si iubire, desi descopar ca toate duc la aceleasi lucruri = moarte si violenta. Cat despre relatarile d-voastra despre Coran, par ft interesante si mult mai logice. Va multumesc, o sa incep sa citesc Coranul !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este alegerea dumneavoastra ce alegeti sa cititi, toti beneficiem de liberul arbitru.

      Sunt de acord si cu afirmatia dumneavoastra despre cum ar trebui sa fie crestinii, din pacate, si aici iar sunt de acord cu dumneavoastra, foarte putini din cei care isi asuma un astfel de nume ii si fac cinste. De multe ori crestin inseamna ca ai fost botezat, undeva in primii ani de viata, si in rest faci cum te taie capul, mai trecand eventual ocazional pe la biserica, pentru a "spala" din pacate. Desi gresita, aceasta viziune pare a fi predominanta in ziua de astazi.

      Iar in legatura cu Cruciadele, iarasi sunt de acord cu dumneavoastra, acelea au fost razboie care cautau sa extinda zona de influenta a unor stat, deformate expeditii de jaf, ascunse sub o "cauza nobila". Si nu cred ca este singurul exemplu de acest fel, chiar in zilele noastre vedem un razboi similar, care urmareste tot detinerea controlului strategic in anumite zone, deghizat sub cauza unui razboi pentru libertate, "impotriva terorii".

      Daca vreti, putem purta o discutie pe aceasta tema, insa a il responsabiliza pe Dumnezeu pentru ceea ce fac unii oameni, care au liberul arbitru si deci sunt stapani pe actiunile lor, mi se pare incorect. Oricine poate pretinde lucreaza pentru Dumnezeu, asa cum oricine poate pretinde ca in numele dumneavoastra a comis o crima, fara sa va fi consultat inainte. Ati fi dumneavoastra responsabila de acea crima?

      Ștergere

 

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator